Med 21. in 25. oktobrom 2024 smo na Ljudski univerzi Koper izvedli prvo mobilnost v sklopu na novo pridobljene akreditacije Erasmus+.

Že ob pripravi prijave smo se odločili, da se bomo povezali z našimi partnerji CEAD Mercedes Pinto in kraja Santa Cruz de Tenerife na Tenerifu. CEAD Santa Cruz de Tenerife Mercedes Pinto je javna organizacija za izobraževanje odraslih, spadajo pod Ministrstvo za izobraževanje in univerze vlade Kanarskih otokov. V organizaciji izvajajo različne programe usposabljanja za dokončanje poklicne srednje šole, ponujajo tudi pripravljalne tečaje za izpite pred vpisom na univerzo. Tovrstna izobraževanja ponujajo tudi posebej za starostne skupine starejših od 25 in starejših od 45 let.

Na sledenje na delovnem mestu smo se odpravile štiri zaposlene, Kristina, Petra in Tina na delovnih mestih organizatoric izobraževanja odraslih in Jasmina na delovnem mestu administratorke. Zanimalo nas je, kako deluje obiskana organizacija, koliko so digitalno opremljeni, kako izboljšujejo digitalne kompetence učečih se in zaposlenih, kako imajo urejeno digitalno poslovanje organizacije ter kako vključujejo trajnostnost v svoje programe.  Z našima kontaktnima osebama smo pripravile podroben načrt za 5-dnevni obisk organizacije.

V organizaciji nas je toplo sprejel ravnatelj Jose Manuel Ruis Fuentes, ki nam je razkazal šolo. Posebno ponosno je predstavil zeleno oazo, ki se bohoti v središču stavbe. Njeno rastje daje občutek, kot da si se znašel v zelenem parku. Tekom tedna smo spoznale online učna gradiva gostujoče organizacije, IKT orodja in aplikacije, ki jih uporabljajo pri delu z njihovimi učečimi se, ter spletna gradiva in kreativne rešitve za učenje v spletnih učilnicah in v učilnici. Spoznale smo tudi digitalna orodja in aplikacije za vpis in spremljanje udeležencev v programe. Presenetilo nas je, kako dobro je šola opremljena na IKT področju. Ponašajo se namreč kar s sedmimi računalniškimi učilnicami, poleg tega pa so vse ostale učilnice opremljene z omaricami, v katerih se nahajajo prenosni računalniki, ki jih udeleženci lahko uporabijo med poukom. Čisto vsaka učilnica je tudi opremljena s sodobno opremo za hibridno izvedbo pouka – s pametno tablo, kamero, ki približa učitelja in tablo, ter še enim zaslonom, na katerem lahko udeleženci v učilnici vidijo udeležence, ki pouk spremljajo preko spleta. Ena učilnica ima tudi kamero, ki se odziva na gibanje in zvok ter tako sledi učitelju in drugim, ki govorijo ali kaj kažejo, se premikajo. Učitelji veliko delajo z virtualnimi učilnicami, kamor shranjujejo gradiva, zapiske, domače naloge. Učbenikov načeloma ne potrebujejo.

Na sledenju na delovnem mestu smo se seznanili z organizacijo institucije in njihovimi organizacijskimi ter administrativnimi rešitvami, informacijsko-podpornim sistemom za komunikacijo z učečimi se (prvi pristop do učečega se, vpisovanje, spremljanje napredka) in informacijami, ki jih organizacija nudi na spletni strani. Navdušene smo bile na d tem, da ima zavod tudi svojo svetovalko, ki si jo deli še z dvema drugima organizacijama. V tem zavodu je udeležencem na voljo dvakrat tedensko. Zanimivo je, da je koncept svetovanja odraslim pri njih nepoznan in je bila to zanje pomembna novost.

Tekom tedna smo se udeležile kar nekaj predavanj (pouk španščine, angleščine na različnih stopnjah), ki so potekala hibridno. Udeležile smo se ure likovnega pouka, kjer smo ustvarjale v duhu bližajoče se noči čarovnic. Z našimi gostitelji pa smo se dotaknili tudi teme trajnostnosti in vključevanja le-te v pouk in življenje šole. V ta namen smo obiskali Technological and Renewable Energy Institute – ITER (https://www.iter.es/), ki je bil ustanovljen leta 1990 z namenom spodbujanja trajnostnega razvoja in inovacij na otoku. Danes je ITER mednarodno priznano raziskovalno središče na področju obnovljive energije, inženiringa, telekomunikacij, okolja in genomike. Ogledali smo si še bioklimatske hiške, ki se nahajajo v bližini in so bile razvite v skladu z bioklimatskimi arhitekturnimi merili, v sinhronosti z okoljem in podnebjem, da bi zmanjšali vpliv slednjega in s tem zmanjšali potrebe po energiji.

Iz mobilnosti smo se vrnile polne novih vtisov in idej za naše nadaljnje delo. Vesele smo, da so nas gostitelji tako toplo sprejeli, hkrati pa se nadejamo ohranjanja stikov in sodelovanja z njimi tudi v prihodnje.

Dostopnost