Med 1. 6. 2023 in 30. 11. 2024 so na Ljudski univerzi Koper tekle aktivnosti projekta KA122-ADU (Mobilnost osebja in učečih se odraslih v splošnem izobraževanju odraslih za neakreditirane institucije), s katerim smo začeli pot do vključujoče, digitalne in trajnostne učeče se skupnosti.

V okviru projekta smo sledili dvema glavnima ciljema:

  1. krepitvi kompetenc zaposlenih s ciljem prenosa inovativnih metod dela v središče za samostojno učenje in
  2. opolnomočenju oseb z manj priložnostmi za digitalno in trajnostno vključevanje v družbo.

V želji po doseganju omenjenih ciljev smo našli 3 evropske izobraževalne organizacije, pri katerih smo iskali nova znanja in dobre prakse, ki bi jih lahko prenesli v naš zavod. Poleg njih smo izbrali še strukturiran tečaj z željo po pridobitvi manjkajočih znanj s področja inovativnih digitalnih vsebin, ki so nujno potrebna za razvoj digitalne in trajnostne učeče se skupnosti.

Mobilnosti projekta so nas tako vodile k organizacijam:

  • Centro Educacion Permanente Cehel (Španija),
  • Pučko otvoreno učilište Samobor (Hrvaška) in
  • Escola Básica dos 2.º e 3.º Ciclos da Torre (Portugalska).

Svoje znanje digitalnih tehnologij smo nadgradile na strukturiranem tečaju z naslovom Information and communication technologies (ICT’s), web application, social networks & online tools for a new education v organizaciji španske institucije Project management Spain Erasmus plus, S.L., ki je potekal na Islandiji.

Med 23. in 27. oktobrom 2023 smo štirje zaposleni odšli na sledenje na delovnem mestu v Španijo, na institucijo Ceper Cehel de Albuñol, ki je priznano javno središče vseživljenjskega učenja andaluzijske vlade. To organizacijo smo izbrali zaradi njihove lokacije, so namreč izrazito podeželsko središče, ki se pri svojem delu povezuje tako z lokalnim kot tudi nacionalnim in mednarodnim okoljem, kar je vizija tudi našega zavoda. Poleg tega njihova šola uporablja številne nove tehnologije ali inovativne učne pristope, med drugim so nas seznanili z njihovim računalniškim portalom Seneca, nam pokazali svoja učna e-gradiva, spletno platformo za izmenjavanje informacij Collabora ter nam predstavili digitalna orodja, ki jih uporabljajo pri svojem delu (npr. Powtoon, Udir, Genially, Kahoot, OpenShot …).

Erasmus+ Španija

Slika 1 of 2

Druga aktivnost sledenja na delovnem mestu je v mesecu decembru 2023 potekala v mestu Samobor na Hrvaškem. Tokrat smo prvič na mobilnost povabili udeležence naših izobraževalnih programov. Dvema strokovnima delavkama so se pridružili udeleženec osnovne šole za odrasle, udeleženec programa srednje šole in dve udeleženki Središča za samostojno učenje. Obiskali smo Pučko otvoreno učilište Samobor – organizacijo za izobraževanje odraslih, ki letno organizira preko 500 različnih izobraževalnih in kulturnih programov.  Pod njihovim okriljem deluje tudi Center za mlade Bunker, v katerem mlade spodbujajo k dajanju predlogov za aktivnosti, ki jih pogrešajo v svoji skupnosti ter jim nudijo podporo pri organizaciji teh aktivnosti. V naše delovanje bi si želeli prenesti tudi »njihov« Građanski utorak  (mestni torek), ki ponuja predavanja na zelo raznolike teme – od legend o vampirjih, mehkih veščin pa do energetske obnove hiše.

Tretje mobilnosti – sledenja na delovnem mestu v portugalski instituciji Escola Básica dos 2.º e 3.º Ciclos da Torre smo se udeležile tri strokovne delavke s ciljem seznanitve z različnimi IKT rešitvami za učeče se in delom prek spletnih učilnic. Spoznale smo:

  • Microsoftovo aplikacijo Teams, v katero učitelji naložijo vsa potrebna gradiva, udeleženci pa preko nje oddajajo tudi svoje domače naloge. Isto aplikacijo uporabljajo tudi za vso komuniciranje znotraj aktivov učiteljev in se tako v veliki meri izognejo papirnemu delovanju.
  • Aplikacijo WhatsApp, ki jo uporabljajo za hitrejši pretok informacij, povezanih z njihovim izobraževanjem.
  • Specializirano učilnico »Future room« z bogato opremo (3D printer, zeleno platno, 2 digitalna fotoaparata,  opremo za izdelavo robotov (Lego Mindstorms), prilagojeno pohištvo na kolesih, ki se lahko poljubno prilagaja različnim potrebam izobraževanja, …), ki jo usposobljeni učitelji uporabljajo za bogatenje učnih vsebin in razvoj kreativnosti udeležencev.

Poleg tega smo se osredotočale na načine dostopanja do ranljivih ciljnih skupin in za nadaljnjo komunikacijo z njimi (predvsem preko njihove vpetosti in skupnim delom v različnih skupnih aktivnostih v lokalnem okolju), saj želimo tekom projekta pri partnerskih organizacijah najti vsaj dva nova načina za dostop do učečih se na podeželskih območjih, ki ju bomo nato vključili v našo redno promocijsko aktivnost v zavodu.

Četrte aktivnosti –  strukturiranega tečaja Informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT), spletne aplikacije, družbena omrežja in spletna orodja za novo izobraževanje se je udeležilo pet organizatork izobraževanja, ki smo jih želeli opolnomočiti z znanji o sodobnih digitalnih vsebinah s ciljem, da bodo ta znanja prenesle tudi na svoje sodelavce znotraj zavoda in kasneje na udeležence izobraževanja odraslih v središču za samostojno učenje.

Tečaj na Islandiji je odlično prepletal predstavitev digitalnih aplikacij z vajami za njihovo uporabo. Udeleženci smo delali samostojno in v skupinah; posneli smo krajši igrani video, ga obdelali, zmontirali, mu dodali podnapise; posneli smo »stop motion video«, raziskovali Reykjavik v obliki lova na zaklad (kjer nam je namige nudila aplikacija), obogatili resničnost z digitalnimi podobami (ki smo jih skrili za predmete v naši bližini) in gledali 3D video s pomočjo VR očal. Spoznali smo aplikacijo za pripravo ličnih QR kod, aplikacijo Gamma, ki sama pripravi PowerPoint predstavitve – tako njihovo vsebino kot obliko, celo slike oblikuje sama s pomočjo UI. Na strukturiranem tečaju smo spoznale še Padlet, aplikacijo, ki omogoča deljenje vtisov v obliki zapisa, fotografije, povezave. Uporabniki se lahko odzovejo na že obstoječe zapise z »všečkanjem« ali komentiranjem, če te nastavitve omogočimo pri oblikovanju t. i. »table«. Na tečaju smo močno obogatili svoje poznavanje naslednjih aplikacij za pripravo kvizov in drugih interaktivnih načinov preverjanja znanja, posebno so nas navdušili:

  1. Me QR (List of links): Aplikacija za pripravo prikupnih okrašenih in barvitih QR kode, ki so alternativa siceršnjim črno-belim kodam. A je Me QR več kot to, saj ponuja širok nabor dodatnih funkcionalnosti npr. funkcionalnost List of links (Seznam spletnih povezav), ki omogoča nizanje spletnih povezav na pregleden in ličen način.
  2. Nearpod in Quizzez: Aplikaciji za pripravo kvizov. Nearpod je nekoliko bolj »šolski«, sistematičen. Omogoča oblikovanje različnih vprašanj, ki jih lahko podpremo z ilustrativnimi fotografijami, videi ali zvočnimi posnetki. Odgovor lahko udeleženec napiše, nariše, dopolni besedilo ali izmed več odgovorov izbere pravega. Quizzez je nekoliko bolj barvita in igriva aplikacija, po zasnovi spominja na računalniško igro. Udeleženec dobiva točke glede na hitrost in pravilnost odgovorov, na voljo ima bonuse, ki mu lahko pomagajo pri odgovarjanju, pa še izgled svojega lika lahko izbere.

E+ Madeira

Slika 1 of 2

Z opisanimi projektnimi aktivnostmi smo okrepili kompetence izbranih strokovnih delavcev zavoda na področju osvajanja sodobnih digitalnih vsebin in nudenja svetovalne podpore ter mentorstva na daljavo, ki so svoje novo pridobljeno znanje po mobilnostih že prenesli na sodelavce v zavodu, postopoma pa ga prenašamo tudi v prakso središča za samostojno učenje.

Poleg prenosa znanja smo udeleženke mobilnosti že pripravile interaktivni učni letak za učenje slovenskega jezika z naslovom Koper – novo mesto, novi začetki, pričeli smo z razvojem strategije za vzpostavitev celostne svetovalne podpore ter spremljanja rezultatov in napredka pri organiziranem samostojnem učenju na daljavo in novih dveh sodobnih on-line učnih gradiv, ki bosta (poleg učnega letaka) dostopni na spletni strani Ljudske univerze Koper pod zavihkom Znanje na klik.

Z znanji, pridobljenimi z Erasmusom+ projektom, želimo s ključnimi orodji za delovanje v digitalni družbi opremili tudi digitalno šibke, ki so ovirani pri dostopu do fizične lokacije svetovalnega središča za samostojno učenje. Zato smo za njih že pričeli z izvajanjem delavnic digitalnega opismenjevanja, ki potekajo tudi v mobilnih enotah na podeželskih lokacijah. Tako bomo dostop do organiziranega samostojnega učenja omogočili širšemu krogu učečih se, ne glede na njihovo fizično oddaljenost in s tem posledično prispevali k večji inkluzivnosti in trajnostni naravnanosti središča.

S koncem meseca novembra 2024 torej zaključujemo vsebinsko zelo bogat Erasmus+ projekt, ki nam je prinesel obilo novih (predvsem digitalnih) znanj, nam omogočil razvoj treh izobraževalnih gradiv in nam pomagal krepiti ter širiti mrežo evropskih strokovnih partnerjev s področja izobraževanja odraslih. Z letos pridobljeno Erasmus akreditacijo pa bomo lahko nadgrajevali svoja znanja in prenašali pozitivne učinke programa tudi v prihodnje.

Petra Verbič Prodan, koordinatorica projekta

Dostopnost